XIII. Nemzetközi Bakony-Balaton 2009

14. 9. 2009

Ve dnech 10.6.2009 – 14.6.2009 se 2 posádky ostravského fiat klubu zúčastnili setkání fiatů v Maďarsku. Stejně jako minulý rok vyrazila 2(3) auta: Škoda Octavia(s přívěsem na kterém byla F500) s Mirkem Juchou, Hankou Juchovou, Kubou a Aničkou. Druhý vůz byl Fiat 850 s Pavlem Benčíkem, jeho synem Timem a Hanysem. Z Ostravy jsme vyrazili, každý svou cestou, jelikož Mirka ještě čekalo nějaké zařizování. Zatímco si to tedy Octavia do Frýdku řítila po dálnici, 850 jela přes Paskov a to se řidiči stalo osudným, jelikož si za svou rychlou jízdu vysloužil blokovou pokutu 1000Kč.
   Po této nepříjemnosti se obě auta setkala ve Frenštátu pod Radhoštěm a vydala se na první cíl cesty- do Mikulova. Během cesty se nám oproti loňskému roku vyvarovaly technické problémy, a tak jsme k večeru dorazili štastně na místo ubytování. Tímto děkujeme Mirkovi, že opět dokázal tento nocleh zařídit a také samozřejmě pánovi z Mikulova. Po nezbytném posezení ve vinném sklípku se  unavená výprava odebrala do postelí.

Po ranní snídani jsme nejdříve nakoupili pochutiny v mikulovské Bille a vyjeli směr Zalaszengrót. Cesta byla více než pohodová, protože v Rakousku byl nejspíše státní svátek a tím pádem na nás čekaly prázdné silnice.
   V Maďarsku nás stíhá obrovská průtrž  mračen, proto jedeme v klidu a do cíle dorazíme někdy kolem 3 hodiny. Chvíli vyčkáváme v autech a až přestane pršet rozbijeme tábor a vyrážíme do bazénů. Chvílemi se rochníme, chvílemi se jen tak procházíme po venku - prostě si užíváme klid.:-)

V pátek vstáváme kolem 9 hodiny, posnídáme(viz foto) a po vykoupání vyrážíme do lázeňského města Hevíz. Město je plné návštěvníků, také díky hezkého počasí. Po procházce a dobré zmrzlině se vydáváme zpět. V Zalaszengrótu se už začínají sjíždět další posádky. Osazenstvo srazu je více méně stejné jako minulý rok.

V sobotu ráno se všechna auta pod vedením organizátorů vydávají na výlet. Projíždíme kolem tvz. Malého Balatonu. Jedeme po nezpevněných, malých a velmi prašných cestičkách. Dostáváme se až k chatě místních lesníků, kde jsme pohoštěni tradiční maďarskou rybí polévkou Halászle a pečeným divočákem. Po odpočinku auta vyrazila na prohlídku místní chráněné krajinné oblasti. Viděli jsme nádhernou přírodu, která téměř nebyla poznamenána člověkem. Jako poslední bod sobotního programu jsme zvolili Keszthely. Procházkou po nádherném centru města jsme ukončili sobotní výletování a vrátili se zpět do kempu. U bazénů v kempu jsme si při popíjení vína povídali až do ranních hodin.

V neděli dopoledne jsme sbalili stany a vyrazili směr Ostrava.