Jdi na obsah Jdi na menu
 


XII. Nemzetközi Bakony-Balaton 2008

4. 8. 2008
XII. Nemzetközi Bakony-Balaton 2008
12. - 15.6.2008
 
   Na srazu pořádaném ostravským Fiat klubem v Bartošovicích jsme se seznámili s Maďarem Gézou, který nás pozval na svou akci k Balatonu. Doma probíráme všechna + a – a nakonec se tedy rozhodneme jet.
  Jako obvykle nás neminou problémy hned na startu-moc dlouhé šrouby kol. Naštěstí pro nás a na rozdíl od nás Mirek Jucha ví co dělá, a tak ve čtvrtek odpoledne z centra Ostravy vyráží 2 posádky: Fiat Punto, které má na vozíku F500-Mirek, Hanka, Kuba, Anička, Danek a F850-Pavel, Tim. Je to naše první velká cesta s F850, a tak jsme rádi, že s námi jedou už zkušení matadoři fiatářských akcí. Jejich zkušenost se potvrdila hned u Olomouce, kde má F850 první stop v servisní zóně. Po hloubání nad problémem Mirek zjistí, že je cosi v nepořádku s palivovou pumpou. Provedeme výměnu pumpy z 500 do 850 a rozjíždíme se a...Po 200 m stejný problém. Bohužel servisní vozidlo-F Punto nás už minul,a tak se musí vracet. Opět měníme palivovu pumpu a vůz F850 nepochopitelně jede.
   Ve večerních hodinách dojíždíme do Mikulova, kde Juchovi zajistili skvělé ubytování. Po posezení ve vinném sklípku jdeme znaveni do postele ve velkém očekávání dalšího dne.
 
  Ráno ještě Mirek s Pavlem nahrazují silikonem chybějící těsnění na palivové pumpě, ovšem první start 850 a...Doslova z pumpy tryská benzín. Membrána je K.O. Proto ještě přehazujeme membrány z pumpy 500 na 850 a vyjíždíme vstříct dalším fiatářům. Kousek za Mikulovem se setkáme s Ondrou Kroutilem a Ondrejem Nagym a jeho krásným F850 Sport Coupe. Potom ihned nasedáme do aut a vyjíždíme v poklidném tempu do Maďarska. Přejíždime Slovensko i Rakousko a přes Maďarské hranice se dostáváme do Šoproně. Projdeme vcelku zajímavé město a jedeme dál. Podle všeho zbývá asi 150 km. Jenže Berlina opět začíná zlobit-opět nám známá palivová pumpa. Po nutné opravě jedeme dál směr Zalaszentgröt.
  Po malém bloudění ve městě areál termálních koupelí nakonec najdeme. Účast není veliká, ale mě osobně to zase tak nevadilo-8 vozů z Čech, 3 vozy ze Slovenska, 3 vozy z Maďarska. K vidění je Fiat 850 BN i SC, 128 Nuova, 500, X 1/9, 124 Spider, Alfa Romeo GTV, Fiat Topolino, někdy k ránu pak přijíždí ještě 5 vozů Steyer z Maďarska (700 C, 650 T, 650 TR, 500 S, Haflinger).
  Stavíme stany, pojíme večeři a já s Kubou a Aničkou jdeme otestovat místní basketbalové hriště, ti více zkušenější už míří k bazénům. Po chvíli se k nim připojíme a nelitujeme. Venkovní bázény s teplotou 35°C a 39°C nás lákají, ale díky počasí volíme bazény kryté s teplotami 27°C, 29°C, 32°C, 36°C. Užíváme si teplé vody a do stanů se vracíme kolem 11 hodiny.
 
  Na sobotu ráno organizátoři připravili pohodovou projížďku, ale před startem opět oprava F850-kapal olej přes vzduchový filtr. V 10 hodin vyjíždíme v koloně do Keszthel. Projížděli jsme místní venkovskou krajinou a kochali se pohledem kolem sebe. Parkování bylo před zámekm Keszthely-nádherná podívaná. Kolem bylo několik muzeí a my jsme zvolili muzeum modelů železnic. Tedy spíše modelu železnic-prý největší v Evropě.
  Po prohlídce a krátkém posezení v kavárně jsme se společně vydali na „guláš párty“. Ta se konala v zapomenuté vesničce Sümegprága, vozy zaparkovaly na návsi a posádky vyrazily na dlabanec. Jako předkrm se podávaly výborné domácí pagáče, následoval skvělý maďarký kotlíkový guláš a jako zákrm se podával třešňový závin.
  Po náležitém vytrávení většina posádek vyrazila směr termální koupele, ale my-Pavel, Tim, Mirek a Hanka + posádka,Ondra a Ondrej jsme se rozhodli podívat se na hrad Sümeg. Podívaná zkutečně úchvatná. Uvnitř bylo několik zajímavých expozic-třeba mučírna, expozice starodávných nástrojů a nářadí, výstavka zajímavých ručně malovaných postaviček nebo možnost ražby mince. Prohlídku určitě všichni můžeme doporučit. Po malých vesnických cestách se vydáváme zpět k dábořišti. Při příležitosti prázdných komunikací dáváme malým Fiatům (Ondrej se svým 850SC je už kdesi v dáliJ)opravdu zabrat. Hlavně Mirek s F500-jeho posádka na zadních sedadlech musí používat tlumící polštáře na hlavy-důsledek kombinace nepříliš kvalitních cest a agresivní jízdy řidiče.
  Po příjezdu jsme lehce povečeřeli a šli se vymočit do bazénů. Sliby Gézy o pití a jídle padly za své, ale i tak byl večer velmi zajímavý, jelikož jsem se dověděl o fungování klubů v celé evropě-jak účastníci srazu v Bartošovicích ví, je Géza zcestovalý člověk. Bazény opouštíme až kolem 1 ranní a vyhřátí uleháme do svých stanů.
 
  Po probuzení začínáme s balením, pokračujeme krátkou koupelí a vyřážíme k domovům. Kromě malého nedorozumění s posádkou F850SC, která sjede z dálnice dříve než my, je cesta pohodová a večer dorážíme do cílové destinace-Ostrava.
  Od čtvrtku 12.6. do nědělě 15.6. jsme najeli cca 1200km. Za naší posádku sraz hodnotím kladně a stejně jako Ondrej na svém webu (www.850web.cz) ho spíše přirovnávám k dovolené s Fiaty pořádané přažským fcc, které jsem se účastnil minulý rok. Při značné vzdálenosti bych, ale příští rok uvítal delší pobyt-ten by podle Gézy nebyl problémem a také více známých tváří fiatářů-rozhodně má Maďarsko ještě co nabídnout.
                                                                                    Tim
                                                                                      
 

Pozn.-Některé části-hlavně technické jsou přejaty z článku od Ondry Kroutila uveřejněném na fcc a z článku Ondreje Nagyho z jeho webu.

Foto 1  ,  Foto 2

 

Náhledy fotografií ze složky XII. Nemzetközi Bakony-Balaton 2008

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

.

fr,4. 8. 2015 9:14

Pekný FIAT.
www.zarabanienanete6.webnode.sk

Fain

Ondrej,6. 9. 2008 20:10

Pěkné snímky! Jen škoda, že na ně není odkaz přímo zde pod článkem.
Článek má též hlavu a patu ;o)

BTW. kupé děkuje za kompliment :o))